ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI NASIL AÇILIR?

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI NEDİR?

Boşanma davası iki şekilde açılabilir

• Anlaşmalı Boşanma Davası
  • Çekişmeli Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davası , boşanmak isteyen tarafların boşanmanın tüm sonuçlarını bir protokol çerçevesinde düzenleyerek evlilik birliğini sona erdirmesidir.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI NASIL AÇILIR?

Anlaşmalı boşanma davasının açılabilmesi için bazı şartların gerçekleşmiş olması gerekir.

• Evlilik en az 1 yıl sürmüş olmalı

Buradaki 1 yıllık süre evlilik birliğinin kurulmasından davanın açıldığı ana kadarki süredir.Bu süreye tarafların nişanlılık ya da imam nikahı süreçleri dahil edilemez.

• Eşler mahkemeye birlikte başvurabilir ya da bir tarafın açtığı boşanma davasını diğer eşin kabul etmesiyle anlaşmalı boşanma gerçekleşebilir.

Tarafların boşanmaya ilişkin sonuçlarla ilgili ortak karara vardıkları protokolle birlikte anlaşmalı boşanma gerçekleşebilir ya da taraflardan birinin usulüne uygun açtığı boşanma davasındaki taleplerinin tamamını karşı tarafın kabul etmesiyle de anlaşmalı boşanma gerçekleşebilir. Ayrıca çekişmeli boşanma davası şeklinde açılan bir boşanma davasında yine tarafların evlilik birliğinin sona erdirilmesine ilişkin hukuki sonuçlarında anlaşması şeklinde de anlaşmalı boşanma gerçekleşebilir.

• Hakim tarafların boşanmaya ilişkin iradelerini bizzat dinler.

Buna göre anlaşmalı boşanmak isteyen taraflar kendilerini avukat ile temsil ediyor olsalar bile mutlaka hakim huzurunda boşanmaya ilişkin iradelerini açıklamak zorundadırlar. Burada esas olan hakimin tarafların boşanmaya ilişkin iradelerinin serbestçe oluştuğuna dair kanaat getirmesidir. Hakim, tarafların boşanmaya ilişkin iradelerinde fesatlık olduğunu tespit ederse davanın reddine karar verir.

• Taraflarca kararlaştırılan boşanmanın mali sonuçları ile çocukların durumu hakim tarafından uygun bulunmalıdır.

Taraflarca kararlaştırılan protokoldeki nafaka, maddi-manevi tazminat, çocukların velayeti, çocukla kişisel münasebet hususları hakim tarafından uygun bulunmalıdır. Hakim gerekli gördüğü durumda bu şartlarda değişiklik yapabilir. Taraflar bu değişiklikleri kabul ederse anlaşmalı boşanma gerçekleşir. Aksi halde dava çekişmeli boşanma davasına dönüşür.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI NE KADAR SÜREDE SONUÇLANIR  ?

Anlaşmalı boşanma süreci çekişmeli boşanmaya göre çok daha hızlı olarak sonuçlanmaktadır. İki tarafın da mahkemede bulunması ve boşanma iradelerini serbestçe sunmalarıyla ilk celsede sonuçlanmaktadır. Bu süre İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde 2 ayı bulmakla beraber küçük şehirlerde bu süre daha da kısalmaktadır.

Tuna Hukuk Bürosu; “Hukukun üstünlüğü” prensibi ışığında, temsil ettiği müvekkillerin ihtiyaçlarına uygun , Avukatlık ve hukuki danışmanlık hizmetini sunabilmek için çalışmaktadır.
Sayfamızda düzenli olarak blog içeriklerini takip edebilirsiniz.