ARAÇ DEĞER KAYBI NEDİR? ARAÇ DEĞER KAYBI TAZMİNAT DAVASI NASIL AÇILIR?

Araç değer kaybı, bir kaza sonrası hasara uğramış aracın ikinci el piyasasındaki aynı aracın hasarsız halinin rayiç bedeli ile arasında oluşan farka denir. Maddi hasarlı bir kazaya karışan araç %100 hatalı olmamak koşulu ile kaza sonrasında aracın kaybettiği değeri sigorta şirketinden talep edebilir.

ARAÇ DEĞER KAYBI TALEBİNDE BULULABİLMEK İÇİN ŞARTLAR NELERDİR?

Kaza sonrasında değer kaybına ilişkin talepte bulunmanın ilk aşaması kusurlu karşı tarafın sigorta şirketine başvuruda bulunmak. Ancak sigorta şirketine başvurmadan önce bazı şartların mevcut olması gerekmektedir.

-Kazada %100 kusurlu olmamalısınız.

-Kaza tarihinden itibaren 2 yılı aşmamış olmalısınız.

Öncelikle bu hususlara dikkat ederek sigorta şirketine değer kaybına ilişkin talepte bulunabilirsiniz.

SİGORTA ŞİRKETİNE NASIL BAŞVURUDA BULUNULUR?

Sigorta şirketine başvuruda bulunurken,

-Kaza tespit tutanağı

-Aracın tamir bedeline ilişkin fatura

-Kaza anına ilişkin fotoğraflar

-Değer kaybına ilişkin eksper raporuyla başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru sonrası sigorta şirketinin 15 günlük cevap süresi bulunmakta. Sigorta şirketi bu süre içerisinde cevap vermez ya da başvurunuzu reddederse artık bu aşamadan sonra Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvuruda bulunabilirsiniz.

SİGORTA TAHKİM KOMİSYONU

Sigorta Tahkim Komisyonu, sigorta hukuku alanında uzman hakemler aracılığıyla uyuşmazlıkları karara bağlayan bir merciidir. Sigort Tahkim Komisyonu kararları 5000 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklar için kesindir. Ancak bu miktardan fazla olan uyuşmazlıklara ilişkin kararlarda İtiraz Hakem Heyeti’ne başvuruda bulunulabilecektir.

TAHKİM SÜRECİNİN SONUÇLANMASI NE KADAR SÜRER?

Sigorta Tahkim Komisyonu önüne gelen bir dosyayı 4 aylık süre içerisinde sonuçlandırmak zorundadır. Karar sonrası tebligat ve icra işlemleri de göz önünde bulundurulacak olursa toplam 6 aylık bir süreçten bahsedilebilir.

-Araç değer kaybına ilişkin işlemlerinizi en kısa sürede gerçekleştirebilmeniz ve hak kaybı yaşamamanız için alanında uzman bir avukatla çalışmanızı tavsiye ederiz.